Hodowla solowca...

Jeśli nie wiesz jak rozmnożyć jakiś gatunek ryby lub masz jakieś sukcesy w hodowli napisz o tym.
Awatar użytkownika
VDR

Hodowla solowca...

Postautor: VDR » 25 lis 2013, o 13:25

Czy ktos z Was hoduje regularnie solowca ? Teoretycznie mam Artemio Pur i Salt z JBL ale cos chyba przeterminowane, przynajmniej to pierwsze - chyba ze ze wzgledu na nizsza temperature jeszcze sie nie wylegly :/ Minela doba i nic. Czekam na wypuszczenie mlodych przez samca Pterapogona Kauderni i jak nie ruszy mi ten solowiec to bedzie kicha bo nie wiem czy maluchy zaczna jesc ikrę homara, ponoc sie czasami tak zdaza ale jednak potrzebowalbym solowca. Co prawda to pierwsze tarlo tych ryb u mnie ale samiec dzielnie nosi juz 21 dzien wiec pewnie lada chwila mlode wypusci (w zasadzie powinien dzisiaj w nocy) ale zdarza sie ze do 28 dni potrafi inkubowac. Szkoda by bylo jakby padly z powodu braku jedzenia :/

Awatar użytkownika
Sławek121
Posty: 1385
Rejestracja: 27 lis 2012, o 20:55
GG: 45508202

Re: Hodowla solowca...

Postautor: Sławek121 » 25 lis 2013, o 13:59

A nie prościej założyć hodowlę węgorków ? ;)
Meble na zamówienie ( w tym szafki akwariowe ). Montaż mebli zakupionych w sklepie, tzw. z paczki / do samodzielnego montażu. Tel. 791 263 935

Awatar użytkownika
VDR

Re: Hodowla solowca...

Postautor: VDR » 25 lis 2013, o 15:13

Pytanie jak węgorki zareagują na słoną wodę i jak ryby słonowodne zareagują na węgorki ;) Nie slyszalem przyznam sie w by akwarium morskim karmil węgorkami mikro :/ Temat postaram sobie zbadac ale myślę, że to nie będzie dobry pomysł. Artemie się hoduje na słonej wodzie więc najczęściej właśnie ją się używa do karmienia młodych. Dwa pokarm musi być naprawdę mały - wrotka może już byc np. za duza. Niestety sprawdzić nie będę mógł bo mi padła hodowla. Póki co tylko fitoplankton się u mnie kręci :/

Awatar użytkownika
slajdolot
Moderator
Posty: 911
Rejestracja: 12 kwie 2013, o 13:16
GG: 1387485
Lokalizacja: Radom-Młodzianów/Huta Mazowszańska

Re: Hodowla solowca...

Postautor: slajdolot » 25 lis 2013, o 17:17

Artemia z Sery jest do d..py. Też kiedyś kupiłem stała chyba z 7 dni i lipa wylałem bo żona się darła, brzęczyk hałasuje bezproduktywnie. Najlepiej kupić jaja oraz sól i samemu wyhodować.
SQ5PGM - 145,425MHz, 438,925MHz-SR5RA
Instalacje elektryczne,stelaże pod akwaria oraz konstrukcje stalowe.
https://www.facebook.com/Trabant-11-Uni ... 820955410/

Awatar użytkownika
VDR

Re: Hodowla solowca...

Postautor: VDR » 25 lis 2013, o 17:36

Marcin ja mam jaja i sol z JBL nie z Sery. Aczkolwiek kupione dosc dawno i moze to jest powod ze nie widze by sie cos wyleglo :/ Dwa soli w domu nie brakuje wiec morskiej wody moge przygotowac bez problemu ile chce ;)

Awatar użytkownika
slajdolot
Moderator
Posty: 911
Rejestracja: 12 kwie 2013, o 13:16
GG: 1387485
Lokalizacja: Radom-Młodzianów/Huta Mazowszańska

Re: Hodowla solowca...

Postautor: slajdolot » 25 lis 2013, o 17:50

Może to problem soli, kup najzwyklejszą aby nie jodowaną i powinno działać. Ja dzisiaj jestem na drugiej szychcie w pracy ale jutro rano planuję nastawić. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
SQ5PGM - 145,425MHz, 438,925MHz-SR5RA
Instalacje elektryczne,stelaże pod akwaria oraz konstrukcje stalowe.
https://www.facebook.com/Trabant-11-Uni ... 820955410/

Awatar użytkownika
Sławek121
Posty: 1385
Rejestracja: 27 lis 2012, o 20:55
GG: 45508202

Re: Hodowla solowca...

Postautor: Sławek121 » 25 lis 2013, o 19:06

VDR pisze:Pytanie jak węgorki zareagują na słoną wodę i jak ryby słonowodne zareagują na węgorki ;)

Reakcja węgorków na słoną wodę wydaje mi się mało istotna,bo zanim zdążą zareagować będą zjedzone ;)
A co do reakcji ryb słonowodnych,to niestety morszczaka nie miałem i nie mogę tego stwierdzić z własnego doświadczenia, ale myślę, że nie powinno być problemu.
Meble na zamówienie ( w tym szafki akwariowe ). Montaż mebli zakupionych w sklepie, tzw. z paczki / do samodzielnego montażu. Tel. 791 263 935


Wróć do „Rozmnażanie ryb”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości